مرجع مهندسی پزشکی ایران

فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد

فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد   دیروز، یکم شهریور ماه، فستیوال نوآوری‌های تجهیزات ...

فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی برگزار شد

 

دیروز، یکم شهریور ماه، فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. همزمان با برگزاری فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، سه قرارداد در بازار دارایی فکری میان مخترعان و سرمایه‌گذاران به امضاء رسید.

فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی

بازار دارایی فکری با هدف تبادل و تجاری‌سازی مصادیق مالکیت فکری مانند اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، با انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پارک علم و فناوری پردیس و ذیل شرکت فرابورس ایران، از خردادماه سال 93 راه‌اندازی شد. در دو سال گذشته بیش از 120 اختراع بر روی تابلوی بازار دارایی فکری عرضه شد و دو دارایی فکری نیز تبادل شده است. با انعقاد سه قرارداد دیگر در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، جمع قراردادهای منعقد شده به پنج قرارداد و حجم ریالی قراردادها نیز بالغ بر 40 میلیارد ریال خواهد شد. به منظور ارائه رودروی نوآوری‌ها و اختراعات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، رویدادهایی با نام فستیوال نوآوری‌ها برگزار می‌شود که در پی آن هفت اختراع در یک حوزه تخصصی به صورت حضوری برای مخاطبان ارائه می‌شود. چهارمین دوره این فستیوال با عنوان فستیوال نوآوری‌ها و تجهیزات پزشکی، دیروز اول شهریور ماه برگزار شد و طی آن هفت اختراع منتخب برای بیش از 50 صنعتگر و سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد.
در این دوره از فستیوال که فراخوان آن از ابتدای سال جاری در سطح دانشگاه ها، مخترعان و مبتکرین، پارکها و مراکز رشد علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و ... منتشر شد، بیش از 100 اختراع به دبیرخانه فستیوال ارسال گردید که پس از ارزیابی‌های فنی، اقتصادی و بازار، هفت اختراع انتخاب شد که در طی سه روز به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.

اختراعات ارائه شده در این دوره شامل موارد ذیل است:
- لوله تراشه کافدار کیپ نشدنی با برجستگی و شیار مارپیچ داخلی، مخترع: احسان‌الله قربانیان
- سیستم پیوسته بی‌خطرساز پسماند عفونی، مخترع: مرتضی سادات
- دفیبریلاتور خارجی خودکار (AED) با امکان تشخیص برخط فیبریلاسیون بطنی، مخترع: عرفان نقش و محمدرضا یزدچی
- تختخواب اورتوپدی چندمنظوره، مخترع: محمد فخری‌زاده
- دستگاه قابل حمل فیزیوتراپی سیستم ریوی با تکنیک پرکاشن، مخترع: علی عابدین‌پور و کامران آزما
- طراحی و ساخت دستگاه درمان و جلوگیری از زخم پای دیابتی و آرتروز، مخترع: فرهاد احمدوند
- ابزاری برای جلوگیری از انسداد مسیر راه هوایی در انجام فرایند اندوسکوپی، مخترع: صمد گلزایی

در این رویداد همچنین با حضور صاحبان سرمایه و مخترعان، سه قرارداد به امضاء رسید.
عناوین این اختراعات منجر به عقد قرارداد به شرح ذیل است:
- دستگاه ظرفشویی با سیستم Air Jet، مالک اختراع علی‌اصغر کمالی سروستانی با واگذاری مالکیت و دانش فنی به مبلغ 12 میلیارد ریال معامله شد.
- فیلتر جاذب مواد مضر و سرطان‌زای دود سیگار از سوی رضا اسمایی با واگذاری مالکیت و دانش فنی به مبلغ 16 میلیارد ریال معامله شد.
- ترازوی سلامتی و غذایی رژیمی هوشمند با امکان تعیین و نمایش ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی با توجه به وزن افراد، مالک اختراع محمد شاهبداغی که با اعطای لیسانس فناوری به مبلغ 7 میلیون ریال معامله شد.

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی، فستیوال، نوآوری، ایده، فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل