مرجع مهندسی پزشکی ایران

گزارش تصویری اولین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی (اختصاصی)

گزارش تصویری اولین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی (اختصاصی)   یازدهمین نمایشگاه تجهیزات ...

گزارش تصویری اولین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی (اختصاصی)

 

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی و دومین نمایشگاه ابداعات و توانمندی های استان فارس توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی دوسالانه تجهیزات پزشکی
معاون مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت ضمن تشکر از برگزاری نمایشگاه که فرصت ارائه توانمندی های کشور و خدمات در حوزه تجهیزات پزشکی را ایجاد نمود ، گفت: در تولید تجهیزات پزشکی ارزش تولیدات داخلی در سال حدود 400 میلیون دلار می باشد و حدود 8 میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در سطح بیمارستان ها ، مراکز ارائه خدمات درمانی و تصویربرداری نصب می باشد که مدیریت مستمری می طلبد تا برای ارائه خدمت به جامعه استفاده کنیم.

مهندس سید حسین صفوی افزود: 60 درصد از میزان تولید و وارداتی که در حوزه تجهیزات پزشکی صورت می گیرد ، مربوط به کالاهای مصرفی و 40 درصد مربوط به کالاهای سرمایه ای است که 30 درصد از هزینه توسط بیمه و 70 درصد آن توسط مردم پرداخت می شود و این آمار مسئولیت حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی را دو چندان می کند.

وی تصریح کرد: راهکارهای بسیاری می توان در نظر گرفت تا هزینه ها را کم کنیم و یکی از موضوعاتی که باعث کاهش هزینه ها می شود ، ساماندهی در حوزه توزیع تجهیزات پزشکی است و با مدیریت صحیح در بحث واردات ، قیمت گذاری ، کیفیت و خرید می توان هزینه های جانبی را کاهش داد.

مهندس صفوی گفت : علاوه بر نشان دادن توانمندی ها ، مشکلات نیز باید به مدیران ارشد منتقل شود تا نتیجه ماندگاری داشته باشد و مسئولین برای حمایت از تولیدات داخل کشور باید اولویت را در استفاده و خرید تجهیزات پزشکی داخل بگذراند.

دکتر محمدهادی ایمانیه ، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گرچه تبعات تحریم باعث ممنوعیت ها و سختی هایی برای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ایجاد کرد اما تبدیل به فرصت شد به طوری که برای تولید کنندگان داخل کشور فرصت بیشتری فراهم آمد و مورد حمایت بیشتری قرار گرفتند.

دکتر ایمانیه افزود: باید از تولید حمایت کنیم و در هر صورت نباید به پله قبل از تحریم ها برگردیم و در کمک به واردات تجهیزات پزشکی و دارو شرط صادر کننده بودن را هم برای وارد کنندگان قرار دهیم و در بحث توزیع ساماندهی بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در صادرات و واردات حرف هایی برای گفتن داریم و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه های تیپ یک و قطب پزشکی کشور می باشد ، باید روشی استثنایی داشته و در تولید ، حداقل در جنوب کشور حرف اول را بزنیم و در توزیع مناسب پیشرو باشیم.

دکتر ایمانیه با تشکر از حمایت های وزارت بهداشت ، استانداری فارس و صنایع و معادن استان تصریح کرد: با همکاری های خوبی که با صنایع داشته ایم سعی کردیم علی رغم مشکلات ، به قول خود عمل کرده و در قدم اول از تولیدات استانی و بعد در کشور ، از تولید حمایت کنیم و امیدواریم به زودی تولیدات مشترک دانشگاه با صنایع الکترونیک شیراز رونمایی و مورد استفاده کشور قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی کشور نیز گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد از نیازها را از تولید کنندگان داخل تأمین می کنیم و حداقل در تولید 12 محصول در اتحادیه سهمی بیش از 90 درصد داریم و به بحث صادرات هم رسیده ایم که این باعث افتخار است.

مهندس یعقوب زاده افزود: صادرات مستقیم تجهیزات پزشکی در سال گذشته از مرز 10 میلیون دلار گذشت و امسال از مرز 20 میلیون دلار خواهد گذشت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در صادرات و تولید تجهیزات پزشکی بیشترین تلاش را در کیفیت و از نظر قیمت داشته باشند برنده خواهند شد و شرکت های مربوطه باید در این رقابت تلاش در به روز بودن و کیفیت محصولات را مد نظر قرار دهند.

شایان ذکر است این نمایشگاه به مدت 3 روز از تاریخ 9 الی 12 مهرماه جاری در نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان برپاشده است و تعداد 151 شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی در آن شرکت دارند.

شما کاربران گرامی می توانید شاهد تصاویر مربوط به اولین روز این نمایشگاه باشید. این تصاویر بصورت اختصاصی توسط پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی تهیه شده و به زودی اطلاعات و جزئیات محصولات و تولیدات ارائه شده در این نمایشگاه در اختیار شما کاربران قرار خواهد گرفت.

* به جهت در نظر گرفتن نمایش سریعتر تصاویر ، حجم و انداره آن ها کاهش داده شده است. لطفاً تا باز شدن کامل تصاویر شکیبا باشید.

Waiting

مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی

دکتر ایمانیه ، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مهندس صفوی

دکتر یعقوب زاده

مراسم افتتاح 
یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی

مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه 
بین المللی تجهیزات پزشکی

تخت های عمل جراحی

سانتریفیوژ مدل یونیورسال 320

اولین لامپ رادیولوژی تولید ایران

ساکشن مدل Medela

پمپ سرنگ مدل Argus

تخت عمل جراحی مدل Karl Kaps آلمان

اندوویژن (Endovision) شرکت Wolf

پوشش اتاق عمل

مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار مدل Safira Sazgan

تخت بیمار

تخت عمل جراحی شرکت بهیار اصفهان

تخت پرتابل بخش مراقبت های کودکان

ماشین بیهوشی مدل Saturn Evo

ونتیلاتور مدل ResMed

ونتیلاتور

دستگاه سونوگرافی مدل Mindray

دستگاه سونوگرافی مدل Mindray

فتال مانیتورینگ مدل EcoNet آلمان

سونیکید

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات بیمارستانی

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل