مرجع مهندسی پزشکی ایران

با این چشم‌بند خواب از شر خروپف خلاص شوید

با این چشم‌بند خواب از شر خروپف خلاص شوید خروپف، لرزش مجرای تنفسی و به تبع آن ایجاد صدا به خاطر بسته شدن ...

با این چشم‌بند خواب از شر خروپف خلاص شوید


خروپف، لرزش مجرای تنفسی و به تبع آن ایجاد صدا به خاطر بسته شدن مسیر هوا در هنگام خواب است. در بعضی موارد، خروپف صدای کمی دارد ولی اکثراً بلند و ناخوشایند است. خروپف ممکن است از علائم وقفه تنفسی در خواب باشد.

چشم‌بند خواب Hupnos برای رهایی از خروپف

اکنون نوعی چشم‌بند خواب به نام Hupnos ارائه شده است که می‌تواند مشکل خروپف را تا حد مطلوبی حل کند. به نظر می‌رسد این چشم‌بند، ترکیبی از یک چشم‌بند خواب و ماسک غواصی است. بخش پایینی این چشم‌بند روی بینی کاربر قرار می‌گیرد و از این طریق، تنفس وی را در هنگام خواب را کنترل می‌کند.

این چشم‌بند به همراه یک اپلیکیشن موبایل عرضه می‌شود. این اپلیکیشن هنگامی که کاربر خواب است، تنفس وی را بررسی می‌کند تا زمان شروع خروپف کردن را تشخیص دهد. هنگامی که خروپف را تشخیص داد، از شتاب‌سنج داخلی خود برای تعیین حالت خواب کاربر استفاده کرده و سپس یک ارتعاش ایجاد می‌کند تا کاربر حالت خواب خود را تغییر دهد.

اگر با این کار خروپف فرد قطع نشد، چشم‌بند Hupnos ارتعاش را هنگام عمل بازدم یا فشار هوایی مثبت بازدمی (EPAP) افزایش می‌دهد تا به وی در باز کردن راه‌های هوایی خود کمک کند و در نتیجه خروپف قطع شود.

چشم‌بند خواب Hupnos

اپلیکیشن همراه این چشم‌بند، کیفیت خواب افراد را ارزیابی نمی‌کند اما در طول زمان، الگوهای خواب و خروپف کاربر را کنترل می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند عواملی مانند مصرف الکل یا ورزش را که می‌تواند به خروپف آن‌ها مربوط باشد، در این اپلیکیشن وارد کنند.

این چشم‌بند خواب با قیمتی حدود ۱۷۹ دلار به فروش خواهد رسید.


 


 

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل