مرجع مهندسی پزشکی ایران

آشنایی با ترمومتر ديجيتال

آشنایی با ترمومتر ديجيتال   مفاهیم پایهترمومتر (Thermometer) از دو کلمه Thermo به معنی دما و meter به معنی سنجش در کل ...

آشنایی با ترمومتر ديجيتال

 

مفاهیم پایه
ترمومتر (Thermometer) از دو کلمه Thermo به معنی دما و meter به معنی سنجش در کل به معنی سنجش دما است.

فیزیولوژی
تب از علائم بیماری بوده و حالتی است که در آن دمای بدن جانوران خون‌گرم از مقدار طبیعی آن بیش‌تر شده و نقطه ثبت دمایی در مغز (set-point) جابجا می‌شود. تب نشانه مبارزه بدن در برابر عوامل بیماری‌زا است. در واقع گرمای حاصل از تب مانع از رشد بسیاری از میکروب‌ها می‌شود.

Beurer Thermometer
طرز کار
دماسنج دیجیتالی کوچک با صفحه نمایش LCD است. سنسور این دماسنج به صورت جداگانه با سیمی به طول حدودی 60 سانتیمتر به آن متصل است و فرد می‌تواند آن را در محل مورد نظر برای سنجش دما قرار دهد. فریم این دماسنج آمادگی نصب آن روی هر نوع دستگاه یا پنلی را دارد. ارقام آن واضح و کاملا خوانا است و به کمک دو عدد باطری عدسی مدت ها کار می کند. محدوده ترمومتر دیجیتال از 20- درجه سانتیگراد تا 99+ درجه است. دقت آن نیز بالا بوده و قابلیت نمایش اعشار یعنی دهم درجه را هم داراست.

کاربردها
ترمومتر دیجیتال کاربرد فراوانی دارد که از جمله تعیین درجه تب در بیماران ، تعیین زمان تخمک‌گذاری در خانم‌ها و در دستگاه‌هـای صنعتی و تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خصوصیات ترمومتر دیجیتال
- اندازه گیری دقیق دمای بدن از طریق دهان ، زیر بغل و مقعد
- ضد آب
- دارای آلارم صدای بیپ در زمان آماده بودن ترمومتر برای اندازه گیری و زمان اتمام اندازه گیری
- دارای صفحه نمایش LCD دیجیتالی
- دارای آلارم تب هنگام بالا رفتن دمای بدن
- خاموشی خودکار
- ذخیره آخرین داده
- تعویض آسان باطری
- اندازه تقریبی 8/12*1*9/1 سانتی متر
- وزن تقریبی 200 گرم
- مقیاس اندازه گیری 1/0 درجه سانتیگراد

 

منبع: ماهنامه مهندسی پزشکی

 

 

کلمات کلیدی: biomedical engineering ، مهندسی پزشکی ، آشنایی با مهندسی پزشکی ، معرفی مهندسی پزشکی ، مهندسی پزشکی گرایش بالینی ، مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک ، مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) ، مهندسی پزشکی ایران ، مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور ، پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی ، اخبار و تازه های مهندسی پزشکی ، مقالات مهندسی پزشکی ، آموزش مهندسی پزشکی ، دانلود کتاب های مهندسی پزشکی ، دانلود جزوه های مهندسی پزشکی ، دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی ، ترمومتر ، دماسنج ، ترمومتر دیجیتال

کد امنیتی رفرش

آشنایی با مهندسی پزشکی

آشنایی با تجهیزات پزشکی

آشنایی با تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی

اخبار و تازه‌های مهندسی پزشکی

مقالات مهندسی پزشکی

جزوات دانشگاهی و نمونه سوالات امتحانی

معرفی کتاب ، نرم افزار و سایت

ویدیو و انیمیشن آموزشی

دانلود فایل