زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:22 بعد از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 914
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
اولین مرد مصنوعی جهان
اولین مرد مصنوعی جهان

این مرد مصنوعی با اندام‌های مصنوعی که از 17 کارخانه در سرتاسر دنیا جمع شده و بر هم سوار شده‌اند ، ساخته شده است. قلب این ربات خون مصنوعی حامل اکسیژن را در بدن پمپاژ می‌کند. این ربات راه می‌رود و نفس می‌کشد.



عبارت "انسان بیونیک" از عبارات علمی تخیلی بود که در دهه 1970 ، با سریال تلویزیونی محبوب "مرد شش میلیون دلاری" باب شد. این سریال ، داستان ماجراجویی‌های یک فضانورد به نام استیو آستین بوده که بدنش با استفاده از اندام‌های مصنوعی بعد از اینکه تقریباً مرده بود ، بازسازی شد.

حالا تیمی از مهندسین با استفاده از ارگان‌های مصنوعی ، دست و پا و سایر قسمت‌های بدن روباتی ساخته‌اند که بسیار شبیه یک انسان بیونیک است.



ریچارد والکر ، مدیر شرکت شادو ربات و راهنمای رباتیک این پروژه می‌گوید: «اعضا و قسمت‌های مختلف، از 17 کارخانه در سراسر دنیا جمع‌آوری شدند. این نخستین بار است که این اعضا بر روی هم سوار شده و یک جا قرار گرفته‌اند.»
وی می‌افزاید: «این تلاشی است تنها برای نشان دادن اینکه علوم پزشکی تا کجا می‌توانند پیش بروند.»

این ربات در هفته‌ی جاری برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا نشان داده می‌شود. پیش از این ، در فوریه‌ی سال جاری (2013) در موزه‌ای در انگلیس نمایش داده شده بود. مرد بیونیک در حالی که در دو جعبه فلزی از اقیانوس اطلس عبور کرده است ، روز جمعه در فستیوال Comic Con در نیویورک نمایش داده شده است.

والکر می‌گوید این ربات 60 تا 70 درصد کارکرد یک انسان را داراست ؛ شش و نیم فوت (1.85 متر) قد دارد و می‌تواند با کمک یک ماشین راه رفتن Rex (که کسانی که به خاطر آسیب دیدن ستون فقراتشان توانایی راه رفتن ندارند از این ماشین استفاده می‌کنند.) قدم بردارد ، بنشیند و بایستد. این ربات همچنین قلبی دارد که با استفاده از یک پمپ الکترونیک کار می‌کند ؛ ضربان دارد و خون مصنوعی را که درست مانند خون طبیعی انسان حامل اکسیژن است ، به گردش درمی‌آورد. یک کلیه‌ی مصنوعی قابل کاشت هم کار دستگاه دیالیز مدرن امروزی را انجام می‌دهد.

اگرچه قسمت‌های استفاده شده در این ربات کار می‌کنند ، اما بسیاری از آن‌ها هنوز راه درازی تا قابل استفاده شدن در بدن انسان در پیش دارند. برای مثال کلیه ، تنها یک نمونه‌ی اولیه است. علاوه بر این ، مرد بیونیک بسیاری از قسمت‌های کلیدی را ندارد: این ربات دستگاه گوارش ، کبد ، پوست و مغز ندارد.



الگوی مرد بیونیک برتولت میر ، یک روانشناس اجتماعی 36 ساله از دانشگاه زوریخ بوده است که بدون قسمت پایین بازوی چپ به دنیا آمده است و از بازوی بیونیک استفاده می‌کند. صورت این ربات بر اساس یک اسکن سه‌بعدی از صورت میر ساخته شده است.
میر می‌گوید: «ما می‌خواستیم نشان دهیم که تکنولوژی می‌تواند برای افرادی که بخش‌هایی از صورتشان را از دست داده‌اند ، اندام‌های مصنوعی زیبا و ظریف فراهم آورد. برای مثال برای کسانی که در اثر تصادف یا سرطان بینی خود را از دست داده‌اند.»
میر گفته است وقتی برای نخستین بار این ربات را دید دچار دلهره شده است.
او می‌گوید: «صادقانه بگویم احساس کردم تاحدودی ناخوشایند و منقلب‌کننده است. دیدن چهره‌ای که به چیزی که من هر روز صبح در آینه می‌بینم شباهت زیادی داشت ، بر روی این نوع ماشین با ظاهر وحشتناک ، کمی شوکه‌کننده بود.»


برتولت میر در کنار مرد بیونیک در نیویورک


بعد از اینکه این "فرد" با لباس‌ پوشانده شد ، میر با آن کنار آمده و عادت کرد.

هزینه‌ی ساخت مرد بیونیک واقعی از نمونه‌ی علمی تخیلی 6 میلیون دلاری آن ارزانتر تمام شد. اگرچه قسمت‌هایی که در آزمایش استفاده شده‌اند اهدایی بوده‌اند ، ارزش آن‌ها چیزی حدود 1 میلیون دلار می‌شود.



شنبه 20 مهر 1392 - 22:51
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از admin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mohsen-medical &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | اولین مرد مصنوعی جهان | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا