زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 12:17 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 974
نویسنده پیام
mbio آفلاین





ارسال‌ها : 243
عضویت: 6 /7 /1391
تشکرها : 324
تشکر شده : 383
پوست الكترونیكی تعاملی زمانیكه لمس شود روشن می شود

یک تیم از مهندسین دانشگاه کالیفرنیا مشغول به ساخت یک شبکه حسگر نازک و تعاملی شدند که این دستگاه قادر است ، با استفاده از بازخورد فوری از طریق نور LED در هنگام لمس ، برای ایجاد باند هوشمند که وظیفه نظارت بر اعضای حیاتی و مؤثر بدن در زمان های اورژانسی را دارد ، مورد استفاده قرار بگیرد.

کلیه ی کارهایی که به وسیله ی اين صفحات لمسی انجام می دهیم چنانچه قرار باشد که توسط انسان ها صورت گیرد ، مدت زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید و حتی می توان گفت که وجود چنین صفحات حسگری به ساخت ربات هایی که دارا ی حس لامسه هستند ، نیز کمک می کند.

در حقیقت این پروژه توسط یک گروه مهندسی به سرپرستی پروفسور Ali Javey ساخته شده است و این صفحه به این گونه است که به محض روشن کردن آن ، با کوچک ترین فشار انگشت و یا لمس ، با ایجاد یک ماتریس از سنسورهای فشار تعاملی ، صفحه ی حسگر به آن ها پاسخ می دهد و این صفحه ی لمسی بر خلاف صفحات نمایشی آی فون که سفت و محکم است ، بسیار انعطاف پذیر بوده و به راحتی می توان چند لایه از آن را بر روی هر سطح ، (صرف نظر از پیچیدگی اشکال هندسی سطوح) قرار داد.

اگر به بررسی ساخت دستگاه بپردازیم ، متوجه خواهیم شد که ساخت آن بسیار ساده می باشد. به طوری که محققان یک لایه نازک از پلیمر در سطح یک ویفر سیلیکونی قرار می دهند و سپس با به کار بردن تکنیک ساخت یک نیمه هادی استاندارد در بدنه ی ترانزیستور ، یک عدد LED بنیادی و در نهایت در سطح دستگاه از یک سنسور فشار استفاده نموده اند که این سنسورها به صورت ماتریسی ، در زیر یک لايه ی پلاستیکی که جنس پایه ی آن از سیلیکون می باشد ، قرار می گیرند و دستگاه طراحی شده به علت چیدمان ماتریس گونه ی سنسورها ، صدها برابر سریعتر از نمونه های قبلی عمل می کند و اگر به ساختار و چیدمان قطعات دقت کنیم ، مشاهده خواهیم کرد که قطعات الکترونیکی همه به صورت عمودی و یکپارچه درون دستگاه و بر روی یک قطعه ی بسیار ارزان از پلاستیک قرار گرفته اند.

سرپرست این طرح تحقیقاتی می گوید که این دستگاه بسیار مناسب برای تجارت در گروه ماشین آلات نیمه هادی موجود می باشد و در حال حاضر ، مهندسان در حال کار بر روی تولید نسخه های پیشرفته تر از سنسورها هستند که می تواند به دما و نور و همچنین لمس پاسخ دهد.











پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 14:51
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از mbio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | پوست الكترونیكی تعاملی زمانیكه لمس شود روشن می شود | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا