زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 12:36 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 877
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
گجت موقعیت‌یاب با چندین حسگر برای نابینایان ساخته شد
گجت موقعیت‌یاب با چندین حسگر برای نابینایان ساخته شد

محققان دانشگاه کارتین در مقطع دکترا قابل اطمینان ترین ابزار موقعیت یابی نابینایان یعنی عصای سفید را به یک گجت با چندین حسگر مجهز کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، عصای سفید یک ابزار موقعیت یابی موفق طی دهه های متمادی بوده است ، اما پروژه موقعیت یابی این محققان در دانشگاه فناوری کارتین در استرالیا با استفاده از فناوری آرایه چند حسگری به افراد نابینا این امکان را می دهد که اطراف خود را با سر عصایشان حس کنند.

آین موری از دپارتمان مهندسی الکترونیک و رایانه دانشگاه کورتین اظهار داشت که این گجت شبه یک تلفن هوشمند است و می تواند ویژگی های کامل یک اتاق را حس کند ، یک نقشه مجازی ساخته و آن را به کاربر خود منتقل کند.

دکتر موری گفت: عصای سفید برای بالا رفتن یا پایین آمدن نابینایان از پله ها و تشخیص موانع سر راه مفید است ، اما نمی تواند به کاربر بگوید که یک تا دومتر جلوتر از وی چیزی وجود دارد یا خیر. آنچه ما ساخته ایم یک دستگاه چند حسگری برای نابینایانی است که اغلب مشکل شنوایی هم دارند تا بتوان به آنها گفت که اطرافشان چه چیزهایی وجود دارد.

دکتر موری گفت که پنج دانشجوی دکترا هرکدام یک حسگر تولید کرده اند که می توانند تغییر سرعت ، تصاویر و یا صدا را حس کند. ششمین دانشجو مسئول قراردادن حسگرها داخل یک دستگاه است که در نهایت با همکاری این حسگرها یک نقشه مجازی از محیط داخلی از جمله اجسام درحال حرکت و ساکن فراهم می شود.

این محقق یادآور شد: برای مثال یک سالن کنفرانس همواره در حال تغییر است ، صندلی ها بالا و پایین می شوند و مردم اطراف درحال حرکت هستند. ما در حال ساخت یک سیستم نقشه ای برای این نوع حرکت ها هستیم تا هنگامی که فرد نابینا وارد اتاق می شود بتواند از این اطلاعات استفاده کند.



حسگرهای این عصای پیشرفته سفید دربرگیرنده تشخیص موقعیت و فاصله در فضای داخلی و تشخیص موانعی چون پله و شیب است ، تشخیص لبه ها و موانع با دوربین های برجسته بین ، ارائه سرنخ های صوتی برای موقعیت یابی و ردیابی اجسام در حال حرکت ، فراهم کردن روش های مؤثر نقشه تعاملی و داده های حسگرها در شبکه ها تا این اطلاعات پیش از ورود کاربر ظرف 1.6 ثانیه قبل آماده باشد.

بر اساس اظهارات مورفی این عصا نیازی به هیچ زیرساختی برای فناوری های خود ندارد ؛ چرا که تمام کارهای مورد نیاز توسط حسگرها انجام می شود.



منبع: خبرگزاری مهر


دوشنبه 31 تیر 1392 - 06:56
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | گجت موقعیت‌یاب با چندین حسگر برای نابینایان ساخته شد | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا