زمان جاری : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 8:09 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 75630
نویسنده پیام
bashtar آفلاین





ارسال‌ها : 16
عضویت: 5 /8 /1400
آثار معماران در سرتاسر جهان نمونه های متنوع و نمادینی از معماری مدرن
آثار معماران در سرتاسر جهان نمونه های متنوع و نمادینی از معماری مدرن و پست مدرن وجود دارد که زبان رسمی و سازنده قرن بیستم را مشخص کرده است.
بسیاری از اینها نمادین بودند، مفاهیم را ترکیب می کردند و طرح های نوآورانه ای را به اجرا می گذاشتند آثار معماران که هنر، معنا و عملکرد را در سطحی جدید، به شیوه ای جدید از سکونت در فضاها، گرد هم می آورد.
در این تور کوتاه پانوراما، برخی از مدل های به یاد ماندنی را تحت چنین استدلالی بررسی می کنیم.
1. برج ایفل (1889)
برج ایفل به همراه قصر کریستال (1851)، پروپیله در کونیگ‌اس‌پلاتز (1862) در مونیخ و ساختمان بیمه خانه (1885) در شیکاگو، یکی از پیشروهای معماری مدرن در نظر گرفته می‌شود .
این سازه آهنی ساخته شده توسط گوستاو ایفل ،آثار معماران به مدت 41 سال بلندترین ساختمان جهان بود. چندین نویسنده، که در میان آنها رولان بارت برجسته است، بر ارزش نمادین آن برای مدرنیته و آوانگارد تأکید کردند.
2. بانک پس انداز وین (1906)
این شرکت در مسابقه ساخت اداره پست امپریال-رویال پس انداز (بانک پس انداز وین امروز) برنده شد و در آن با 37 پروژه دیگر رقابت کرد و پس از افتتاح در سال 1906، نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد.
طراحی و ساخته شده توسط معمار اتریشی اتو واگنر، یکی از اولین نمایندگان بزرگ معماری مدرن محسوب می شود.
این بنا که توسط معمار اتریشی اتو واگنر طراحی و ساخته شده است،آثار معماران یکی از اولین نمایندگان بزرگ معماری مدرن محسوب می شود.
کار واگنر پایتخت اتریش را در تریبون سه‌جانبه شهرهایی قرار داد که یکی از مفاهیم اصلی معماری مدرن را به بهترین شکل تحقق بخشیدند، همراه با برلین و شیکاگو، و به اصطلاح « عملکرد معماری » را پایه‌گذاری کردند.
3. غرفه شیشه ای (1914)
این اثر برونو تاوت ، متشکل از سازه‌ای فلزی با گنبدی شیشه‌ای، نگین نمایشگاه Deutscher Werkbund در سال 1914، سال افتتاح آن بود.
از اولین نمونه های معماری مدرن و اکسپرسیونیسم آلمانی به شمار می رود
این یکی از اولین نمونه های معماری مدرن و اکسپرسیونیسم آلمانی به حساب می آید
اگرچه این ساختمان مدت کوتاهی پس از پایان نمایشگاه تخریب شد، اما تأثیر برجسته آن بسیار چشمگیر بود. امروزه می‌توانیم ژنتیک آن را بشناسیم، برای مثال، در آثاری مانند هرم لوور اثر Ieoh Ming Pei .
4. خانه دوتایی مستعمره وایزنهوف (1927)
این پروژه، میراث فرهنگی بشریت (2016)، بخشی از یک نمایشگاه معماری مدرن بود که به درخواست به کارگردانی با هدف تحقق تلاقی هنر و صنعت برگزار شد.
یکی از جواهرات معماری اشتوتگارت، یکی از برجسته ترین و تأثیرگذارترین شهرهای معماری مدرن است.
یکی از جواهرات معماری اشتوتگارت، یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین شهرهای معماری مدرن است.
در آن شرکت برجسته ترین معماران مدرن ، از والتر گروپیوس گرفته تا برادران تاوت و هانس شارون، حضور داشتند.
خانه دو نفره ، اثر لوکوربوزیه و پیر ژانرت، بخشی از این نمایشگاه بود و نمادی از سبک بین‌المللی محسوب می‌شود ، قطعه‌ای مفهومی که مفاهیم پنج نقطه یک معماری جدید (27-1926) را ترکیب می‌کند. قانون مدرن را تعیین می کند.
5. خانه آبشار (1939)
اقامتگاه کافمن که بیشتر به عنوان خانه آبشار شناخته می شود ، یک اثر اساسی برای توسعه معماری ارگانیک و یکی دیگر از برجسته ترین نمونه های معماری مدرن بود .
کاری که توسط اجتماع بین شکل، عملکرد و محیط تعیین می شود، جایی که هر تصمیم به دنبال ادغام تولید انسانی با طبیعت مکان است.
کار تعیین شده توسط جماعت بین شکل،آثار معماران عملکرد و محیط، جایی که هر تصمیم به دنبال ادغام تولید انسانی با طبیعت مکان است.
این اثری از معمار آمریکایی فرانک لوید رایت است که بین سال‌های 1936 تا 1939 بر روی آبشاری از رودخانه Bear Run در پنسیلوانیا ساخته شد. مشخصه قطعی آن ساختمان را با بافت، محیط و عملکرد ادغام می کند.
آیا به معماری علاقه دارید؟
درباره حرفه معماری بیشتر بدانید
6. ایمز هاوس (1949)
خانه Eames که به طور گسترده به عنوان یک نقطه عطف معماری مدرن در نظر گرفته می شود ، همچنین به عنوان خانه مطالعه موردی شماره 8 شناخته می شود، یکی از اولین و بهترین نمونه های ساخت و مونتاژ ساده مسکن مدولار است.
کاری به سفارش مجله Arts & Architecture معماران را به چالش می کشد تا خانه های مترقی و در عین حال ساده ای را طراحی کنند که هزینه کم و ساخت آن آسان باشد.
آثار ری و چارلز ایمز مدرنیته را بازدم می‌کنند، جایی که صنعتی‌سازی تیلوریزه، تأثیر سینماتوگراف، DNA متابولیسم ژاپنی و جنبش De Stijl را می‌توان دید. این شهر در لس آنجلس واقع شده است و از سال 2006 یک مکان تاریخی ملی بوده است
شاید شما نیز علاقه مند به خواندن: « معماری مدرن، گسست پارادایمیک در تاریخ هنر » باشید.
7. ساختمان سیگرام (1958)
ساختمان سیگرام که با همکاری لودویگ میس ون در روهه و فیلیپ جانسون طراحی شده است، اوج یک فرآیند دشوار پالایش و اصلاح بیانی جنبش مدرن در نظر گرفته می شود.
ساختمان سیگرام نمادی از معاصر بودن و جهان صنعتی است که شعار "کمتر، بیشتر" را تحقق می بخشد، و نشان می دهد که چگونه یک ساختمان می تواند ساده و به همان اندازه شگفت انگیز باشد.
این آسمان‌خراش کاملاً عاری از تزئینات، چندین معیار را که معماری مدرن را تعریف می‌کنند ، متراکم می‌کند ، عملکرد، مینیمالیسم و ​​سبک بین‌المللی را به افق‌های جدیدی می‌برد.
8. کاخ پلانالتو (1960)
کاخ پلانالتو ، مقر قدرت اجرایی برزیل، بخشی از یک اثر بزرگتر است: میدان سه قدرت . همچنین یکی از برجسته ترین نمونه های معماری مدرن در آمریکای لاتین است .
این ساختمان مدرن با نام رسمی Palacio de los Despachos، توسط IPHAN به عنوان دارایی میراث و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.
این اثر که توسط معمار اسکار نیمایر به عنوان بخشی از پروژه جاه طلبانه شهری برای ساخت پایتخت جدید برزیل در برازیلیا طراحی شده است، تصویری بی رحمانه از سادگی مدرن ارائه می دهد که به طرز عجیبی جوهر معبد یونانی را نشان می دهد.
همچنین خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم:آثار معماران " معماری پایدار، طراحی که اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد "
9. خانه اپرای سیدنی (1973)
اگرچه اغلب گفته می شود که از قایق های بادبانی الهام گرفته شده است، نویسنده خود - معمار دانمارکی یورن اوتزون - اطمینان داده است که این اثر بیشتر شبیه یک پرتقال است، با بخش ها و شکل هایی شبیه به آنچه با برداشتن پوست این میوه به دست می آید.
این بنا به دلیل شکل‌های مشخص خود که در خط افق سیدنی قابل انکار نیست، یکی از آثار نمادین معماری پست مدرن است.
بدون بحث، این به معنای چالش‌های بزرگی برای مهندسی بود که منجر به پنج بار تاخیر در تکمیل آن شد و بودجه آن از 3 به 102 میلیون دلار افزایش یافت که باعث استعفای دانشگاه او شد.
10. هرم لوور (1989)
و اگر درباره سازه‌های پست مدرن و نمادین صحبت می‌کنیم، نادیده گرفتن هرم موزه لوور در کور ناپلئون دشوار است . این سازه هرمی شکل شیشه ای و فولادی به عنوان نمادی از سبک نئو مصری در نظر گرفته می شود .
این اثر مدرن و دیدنی که توسط معمار چینی Ieoh Ming Pei طراحی شده است، به اندازه هرم خئوپس است.
ارتفاع آن 20.6 متر و در هر ضلع آن 35 متر مربع است. صورت آنها توسط 603 لوزی از صفحات شیشه ای لوزی و 70 لوزی مثلثی پوشیده شده است. میراث او نیز قابل توجه است، زیرا موزه های سراسر جهان آن را تکرار کرده اند.
11. موزه گوگنهایم بیلبائو (1997)
در اواخر قرن بیستم، افتتاح این اثر تأثیر زیادی بر توسعه زبان معماری جدید داشت که منجر به معماری معاصر می شد.
طراحی شده توسط فرانک گری که اغلب اشتباه گرفته شده اما همیشه مبتکر است
این ساختمان از شکل ها و بافت ماهی ها الهام گرفته شده است. این به خودی خود یک مجسمه در نظر گرفته می شود، یک اثر هنری که فرم را واسازی می کند و تمام دلایل هندسی را برای ایجاد معماری آزادتر کنار می

سه شنبه 10 خرداد 1401 - 12:29
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | آثار معماران در سرتاسر جهان نمونه های متنوع و نمادینی از معماری مدرن | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا