زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 8:25 بعد از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 1502
نویسنده پیام
sasansoosahabi آفلاین





ارسال‌ها : 17
عضویت: 13 /2 /1394
تشکر شده : 12
بحث علمی انواع لوله سانتریفیوژ و راهنمای خرید لوله سانتریفیوژ
لوله سانتریفیوژ، لوله ای شیشه ای یا پلاستیکی با مقاومت بالا و دقت بالا می باشد که برای این ساخته شده اند که دقیقا در حفره های چرخان قرار گیرند. ظرفیت آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد، از 50 میلی لیتر گرفته تا ظرفیت های بسیار کمتر مورد استفاده شده در میکروسانتریفیوژها که بیشتر در آزمایشگاه های زیست مولکولی مورد استفاده قرار می گیرند. میکروسانتریفیوژها معمولا لوله های پلاستیکی قابل تعویض میکروسانتریفیوژ را با ظرفیت هایی از 250 میکرو لیتر تا 2 میلی لیتر در خود جا می دهند.

انواع لوله سانتریفیوژ
لوله سانتریفیوژ شیشه ای را می توان با اکثر حلال ها استفاده کرد ولی قیمت آن ها بسیار گران قیمت تر است. آن ها را می شود نظیر سایر شیشه آلات آزمایشگاهی تمیز کرد و می توان در اتوکلاو برای استریل شدن قرار داد. آن ها باید با مراقبت حمل شوند ، از آن جایی که خراش های کوچک می توانند به دنبال قرار گیری تحت نیرو های قوی که در طول یک چرخش ایجاد می شود باعث عدم موفقیت تست شوند.

لوله سانتریفیوژ مخروطی یا لوله فالکون
این لوله‌های یکبارمصرف از پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده‌اند و انتهای آنها مخروطی‌شکل است. لوله‌های مدرج مخروطی‌شکل در دو سایز با ظرفیت‌های 15 (دارای درجه‌بندی تا 12 میلی‌لیتر) و 50 میلی‌لیتر جهت نگهداری نمونه و نیز استفاده در دستگاه سانتریفوژ تا نیروی (6500g (RCF طراحی شده‌اند و قابل اتوکلاو و فریزکردن می‌باشند. درب این لوله‌ها از نوع پیچی است. لوله‌های مخروطی شکل در برابر اکثر اسیدها و مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه‌ها مقاوم هستند. همچنین این لوله ها در رک نگهدارنده لوله مخروطی (25 خانه) نیز ارائه می گردند. این رک‌ها را می توان در تعداد بالا به یکدیگر متصل نمود. جهت تسهیل در تفکیک لوله‌ها این رک‌ها در رنگ های مختلف ارائه می‌شوند.

لوله سانتریفیوژ پلاستیکی به ویژه آن هایی که قیمت کمتری دارند اگر مراقبت شوند می توانند نظیر لوله های شیشه ای دوام داشته باشند. زمانی که لوله سانتریفیوژ پلاستیکی مورد استفاده می شود ، استفاده از آب ترجیح داده می شود. تمیز کردن کامل آن ها مشکل تر است و معمولا به اندازه ی کافی آن قدر ارزان هستند که بشود عوض کردن آن ها را در مد نظر داشت.


برای خرید انواع لوله سانتریفیوژ یا اطلاع از قیمت لوله سانتریفیوژ می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://tajhizyar.com/lab-glassware/santrifuj-pipe



امضا : شیشه آلات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 14:47
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از sasansoosahabi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | بحث علمی انواع لوله سانتریفیوژ و راهنمای خرید لوله سانتریفیوژ | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا